lauantai 23. maaliskuuta 2013

Häkkilintuna Houstonissa (s)hoppailemassa

On se kumma kun sana loma ei kaikille käsitteenä tarkoita ihan samaa...
Ilme oli maksun arvonen kun puhuttiin siitä että nukutaan myöhään ja sitten kuulin että herätään kuudelta aamulla ! Jossain oli paha ristiriita mutta väsyneenä mulle ei ihan selvinny että missä..

San Antoniosta vuokrattiin auto, jätettiin hyvästi yhdellä matkatoverilla ja jatkettiin matkaa kolmisin kohti Houstonia. Jostain syystä mut laitettiin kartanlukijan paikalle. Kaikki jotka mut tuntevat niin tietävät että parempia ratkaisujakin ois ollu varmasti saatavilla. Mä kun jouduin monta vuotta miettimään ihan sellaistakin yksinkertaista suuntavaisto asiaa kuin että kuinka olohuoneen ikkunasta voi näkyä mitä näkyy. Tulin siihen tulokseen että joku kiertää taloa 90 astetta aina kun nousen rappusia.
Siis kun kartanlukijan suuntavaisto on tätä luokkaa niin ihme oli että päädyttiin perille Houstoniin eikä esimerkiksi Alaskaan.
Ilmeisesti ei syynä ollut mun kartanlukutaidot koska loppureissuksi tehtiin roolien vaihto jossa minä ajan ja muut lukee karttaa :S Tähän ratkasuun olin itsekin huomattavan tyytyväinen monestakin syystä.


Houstonissa aika sujui oikein rattoisasti shoppailessa. Kaupungista itsestään mulle ei oikein jäänyt käsitystä mutta upea ostoskeskus siellä oli ! Kauppoja oli paaaaljon mutta parhaiten mieleen jäi tee-se-itse teddykarhu kauppa ! Kaupassa sai ensin valita oman teddykarhun "kuoren", sitten täyttää sen ja lopulta valita omalle teddylleen vaatteet. Lapset varmasti tykkäsivät mutta mua enemmänkin vain hirvitti... Kyllä ne perinteiset pehmolelut on kuitenkin parempia !



Ai niin jä käytiinhän sitä Houstonissa myös Nasa-museossa. Ihan oli mielenkiintoista nähdä miten anstronautti-rukat ovat joutuneet syömään ulkoavaruudessa, lukea kaikista USA:n avaruusretkistä yhdessä ja erikseen ja vierailla komentokeskuksessa. Komentokeskus itsessään ei ollut pleksinläpi katottuna niin kummonen mutta oppaalla oli huumorintaju kohdallaan :P

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti